1 mars 2012

Sjukt

Ja det har varit ganska så sjukt här dem senaste dagarna. I måndags så var alla barnen i skolan ja i alla fall i 1,5h för sen så smsade Alicia mig och ville bli hämtad för att hon inte klarade av att vara kvar. Jag han inte mer än komma hem och sätta mig i soffan jämte Alicia så ringer Pontus och vill bli hämtad. Så det var bara att köra tillbaka till centrum till hans skola och hämta upp honom. Pontus var hemma hela Tisdagen också men igår och idag har han varit i skolan. Men Alicia har inte varit i skolan sen i Måndags och hon har inte fått någon hemundervisning heller. Hon har fått 1timma 2dagar i veckan beviljat av rektorn och det är inte mycket men att det inte kommer någon alls är inte bra alls. Hur ska man komma igenom högstadiet med undervisning 2timmar i veckan? I går Onsdag så var Isabelle hemma för hon har blivit kanon förkyld och det är hon idag med men idag gör det inte så mycket för det var studiedag idag.  Men i morgon så ska hon nog gå för att hon känner sig mycket bättre nu. 

Jag har varit jätte duktig och tränat styrketräning hos sjukgymnasten och idag har jag varit på mindfullnes. Det är jätte skönt att gå på det. I morgon ska jag nog åka och hälsa på lilla E om det fungerar här hemma.

 Jag undrar om Pontus kommer iväg till skolan i morgon för att han berättade att han var jätte trött idag när han kom hem. Han hade sprungit runt mycket på rasterna och gungat så mycket så att han blev alldeles trött i benen. På sista tiden så har han blivit så dålig när han har rört sig mycket. Det är inte roligt att bli sjuk varje gång man har lekt och haft kul. Det som är tråkigt att se är att han missar så mycket roligt på grund av det. 
Det är inte så roligt som förälder att se sina barn ha det så jobbigt  Jag skulle önska att det fanns något botemedel som man kunde ge dem. Så att dem blev fria från detta, så att dem också bara kan bry sig om vilka kläder man ska ha på sig och vilket nagellack som är finast.Inte för att mina tjejer är så värst intresserade av just nagellack. Eller att gå runt i stan och shoppa/ta en fika, en hel dag utan att bli sjuk efteråt. Alicias önskan just nu är att orka gå i skolan och träffa sina goa kompisar.
Ja orättvist tycker jag att livet är. Men jag vet att mina goa ungar är så starka,duktiga och smarta som också har mycket mer livserfarenhet än andra ungar har. Och faktiskt i många avseenden mycket mer sunt förnuft och klokhet än vuxna har.
Nu bjuder jag på en fin vår bild och hoppas nu snart att vi får se dem här tulpanerna igen. För just idag så har vi ju haft det riktigt varmt och soligt.
//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar