23 mars 2012

Krock!

Ja det var ju typiskt att det skulle hända, Pontus krockade med en brud i backen! Bruden var i samma ålder som Pontus och hon körde rakt in i Pontus. Jag hör ett brak bakom mig och vänder mig om och ser fyra armar och ben och skidor i en hög. Pontus tar sig för ögat och gråter och flickan grät hon med. Pontus hade otur för han fick hennes hjälm rakt på benet runt ögat. Genast så blev det svullet och jag hjälpte honom på med skidorna igen och vi tog oss ner till receptionen för att be om is till ögat. Men det hade dem inte så det blev till att kyla ögat med snö. Pistören kom och tittade på det men det fanns inte så mycket att gör än att kyla det. Jag sa lite skämtsamt till Pontus att man inte skulle köra på brudarna för då får man ingen tjej. Han svarade då med gråten i halsen att - hon va ju inte ens snygg!! mamma. Ha ha ha ja vad svarar man på det?

Vi fick ett plåster att sätta på såret det var visserligen fel sorts  plåster eftersom inte mina barn tål vanligt plåster. Men det fick duga en stund. Jag hjälpte Pontus till stugan och där fick han en värktablett och vila lite med lite tv-spel. Tur var att det var sista dagen så vi skulle bara laga mat och städa för att sen köra hem åt igen.
Stackars Pontus.
Dagen efter ser det ut så här. Men jag skulle tagit en bild nu innan han la sig för nu e han blå runt ögat också.
Hela denna dagen har jag varit i stan på olika möten, Martin har varit här hemma och hållt ställningarna. Han har bytt däck på den ena bilen och tvättat den, och han har sopat av hela garage uppfarten. Duktig är han min man. Alicia är ganska avslagen och Pontus har ont i ögat  och huvudet. Isabelle är glad att vi är hemma igen men hon har tyckt att det har varit helt okej att vara själv. Hon hade dammsugit och tvättat lite, så hon har varit duktig. Nu blir det lite soffhäng och tv med familjen. Kram Hanna .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar