20 apr. 2012

Frustrerad

Ja, jag kan säga att jag blir lite frustrerad över detta med Alicias skolgÃ¥ng  det har gÃ¥tt 3v nu sen hennes mentor  gjorde en anmälan till rektorn om att vi önskar mer hemundervisning. DÃ¥ fick vi veta att sÃ¥ fort dem hade bestämt tid för ett möte sÃ¥ skulle jag fÃ¥ reda pÃ¥ det. Och jag har inget hört än.....

För en månad sen så bokade jag in ett möte med SYV= studie och yrkes vägledaren. Detta för att få lite koll på vilka möjligheter A har när det gäller gymnasiet. Jag blev väl inte så mycket klokare för det var inte dags att titta på vilka gymnasier som det fans som har möjlighet att ta hand om en elev som A. Men vi fick i alla fall hjälp av syv med att träffa As biologi lärare som råkade vara ledig. Han kom förbi och vi hade ett bra möte. Han och A ska antingen träffas fysiskt en dag i veckan i 30min, eller träffas via datorn och diskutera dem olika ämnena och problemlösning. Denna veckan har hon varit i skolan riktigt mycket för att vara A. Hon var där i Måndags i två timmar, i Tisdags i 1,5 timmar och i Onsdags i 1timma och i går Torsdags i 2timmar. Och sen var vi på möte i 1timma men sen så mådde hon inget vidare. Idag är hon hemma från skolan och hon är helt utslagen idag.

Men vi hoppas att värmen kommer snart så att hon kanske kan må lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar