5 apr. 2012

Hur gick det med Alicias skola då?

Jag skrev ju att jag hade ställt frågan till Alicias mentor om vem som hade beslutat att hon bara skulle få 2timmar/vecka. Jag fick aldrig något svar så jag fick skriva till mentorn igen och ställa den frågan. Svaret löd så här.
Vi tittade nog tillsammans på det och såg hur mycket lärarresurs vi hade tillgänglig. Nu när vi vet att behovet är större ska vi försöka ordna det.
Va? Vad svarar man på det?
Jag svarade så här: Okej, men hon har ju knappt varit i skolan sen i höstas och dem senaste 8 veckorna har hon varit där i 1,5timme. Behovet måste vara det som ska styra, inte tillgång till resursen. Det ska inte ligga på den enskilda eleven att skaffa sig undervisnings timmar.

Nu fick jag ett svar frÃ¥n mentorn pÃ¥ det:  Hej. Jag hÃ¥ller med dig och jag har anmält det till rektor. Jag väntar pÃ¥ besked om när mötet ska vara. Jag stöter pÃ¥ rektor imorgon om det. Känner du att du vill prata själv med henne sÃ¥ kan du ringa eller maila henne.


SÃ¥ nu VÄNTAR vi igen dÃ¥ pÃ¥ att ett MÖTE ska till om hur detta ska lösas dÃ¥. Vad roligt jag tycker att det är att VÄNTA pÃ¥ alla dessa människor  NOT!

Nu är det ju bara 9veckor kvar till skolavslutningen sÃ¥ dem kan kanske skramla fram nÃ¥n avdankad lärare som ska utbilda Alicia. LÃ¥ter jag glad och förstÃ¥ende?  Men det är sÃ¥ tröttande detta att ligga pÃ¥ och tjata hela tiden.

SÃ¥ ligger det till//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar