15 juni 2012

Det var ett tag sen jag bloggade.

Ja jag har inte bloggat på ett tag nu och det har berott på att jag har haft så mycket annat att göra. Vi har byggt en altan åt Martins mamma o pappa. Jag har mest mät hur långa bräderna skulle vara och tillsammans med Martin tänkt ut hur vi ska bygga. Tillsammans med Martin och hans pappa Jan så blev vi ett bra team.

Sen så har vi renoverat vårt sovrum och bilden visar när Martin lägger in nytt parketgolv. Det blev jätte fint när det var klart.



Vi fick läkarintygen tillslut så allt löste sig för oss. Vi håller på att kämpa med att Alicia ska få den undervisning som hon har rätt till. Men det är inte så lätt att få det som hon behöver för rektorn har ju sin budget att för hålla sig till. Men vi kommer att kämpa om vi så ska behöva anmäla till skolverket så gör vi det. Alicia fick aldrig mer undervisnings timmar än dem 2 som fick i veckan. Det fungerade inte så bra med att skypa  för att Alicias dator hade fel på ljudkortet och veckorna gick o hon fick en låne dator. Så hon skypade lite och det ska dem göra nästa termin också. Rektorn vill att dem ska skypa och ersätta en lärare som då inte behöver komma hem. Vi ska ha ett möte i nästa vecka och då har jag bjudit med habiliteringen som stöd för att få rektorn att förstå. Så vi får väl se hur det går.
Så nu ska vi äta lite god fredags middag. over and out /Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar