23 juni 2012

Jag och svärmor var på modevisning

Jag blev medbjuden på en modevisning av min gulliga svärmor Margaretha. Modevisningen var hos min mans ingifta moster Monica. Monica har arbetat som sömmerska men är nu mer pensionär men syr fortfarande. Hon har det som hobby. Först så var det ett home party. Det var en tjej där som visade upp en massa fina saker till hemmet. Och det var inte så dyrt och mycket fint att välja på. Men jag kände väl att tiden för det partyt var fel för nu så ska man ju på semestrar och så. Och det vill man ju hellre ha pengarna till nu och inte en ny vas eller ljusstake.
Här sitter min svärmor Margaretha och i bakgrunden är tjejen som har homepartyt.
Förlåt Margaretha jag vet att du inte gillar att vara med på kort men nu tog jag chansen och du får vara med här på bloggen.  På bordet i bakgrunden ser ni en del av det fina som hon hade med sig.
 Några andra gäster som var med och tittade på mode visningen.
 Här kommer Monica, värdinnan och skaparen själv i en egen skapad kreation. Mycket vacker.

Här är en annan mannekäng i en kreation skapad av Monica.

Detta är Catrine Monicas dotter och hon är ju då kusin till min man.

Denna kavaj/jacka var jätte snygg sydd i Louboutin tyg. 

 Snygga detaljer på den.
Svart vit och prickigt och randigt är ju inne just nu.
Catrine igen men denna kreation har inte Monica sytt.



 Snygga Catrine.

Här är Catrine och hennes yngsta dotter Emy.




Och så avslutar vi denna mode visning med en grupp bild på mannekängerna.

Over and out/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar