27 jan. 2012

Åskoväder

Jösses vilket oväder vi hade här i natt. Det kom ett åskoväder som cirkulerade runt oss det började blåsa som bara den och sen avlöste bixtarna varandra. Det slog ner i berget som ligger ca 50m från oss men eftersom vi har pålat ner till berget så skakade vårt hus så att glasen skallrade i skåpen. Men barnen sov gott. Sen blinkade ljuset och efter ett tag så gick strömmen. Och det blev mörkt o mysigt men vi hade tänt lite levande ljus och i kakelugnen brann en brasa . Mysigt blev det där satt vi och pratade jag o Martin och hade hur mysigt som helst. Efter en stund så kom strömmen tillbaka men åskan fortsatte ganska länge o efter ett tag så gick jag o la mig.
Fy vilket blås väder det är o nu börjar det att regna igen kallt o jäkligt är det.
Alicia har haft en jobbig natt med hosta o ont i halsen o magen av allt hostande. Nu hoppas jag att medicinen verkar så att vi får henne på benen och till skolan.
Jag borde ta och sätta i gång med städningen men det känns inget kul .....
Men det behövs  o jag borde......Undra vad en städerska skulle kosta?
Jag såg Lyxfällan lite grann i går och det är helt otroligt va dem lurar sig själva med att låna pengar från olika ställen. Att man tar olika krediter och sms-lån med skyhög ränta är väl en sak som visserligen är korkat. Men att man lånar av föräldrar och gärna lånar av syskon o och andra privatpersoner utan att berätta att man redan har lånat av andra. Att inte berätta sånt för den man ber om att få låna av är rent av förj***t. Sånt gör man bara inte.
Allt bara för att kunna fortsätta leva som man tycker att man vill ha det. Att fortsätta handla en massa prylar för att man vill ha dem när man inte har pengarna är ju att lura sig själv och ett hån mot dem som man har lånat pengar av. Att fasaden utåt hela tiden måste vara perfekt. Varför är fasaden så himla viktig? Den är så viktig att man inte ens kan visa hur det egentligen är för föräldrar och syskon. Fasaden är viktigast vi kan inte vara ärliga och säga som det är. Vi ska ha ett fint hem med matsalsmöbler och fina saker och barnen måste ju få allt det som alla andra har...... Fina cyklar, ja och ett ps3 är ju ett måste när man inga pengar har. Och mat, dem handlade mat för jag tror att det var 12000kr och dem fick bara handla för 6000kr när den nya budgeten var klar. VA?!
Vi handlar inte mat för 6000kr på en månad o vi är ju ändå 5 + 2katter o en hund.
Nej det är allt för många som vill ha en massa saker  fast dem inte har pengar till det och då åter det ju så bra när man kan köpa dem o "bara" behöva betala 150kr/mån i 24mån. Men blir det många såna små summor så blir det väldigt dyrt. Det är för lätt idag att köpa på krita.
Nej om jag skulle ta tag i städningen nu då Kanske?
Kram kram Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar