27 jan. 2012

En bra helg ändå

Ja det har varit en bra helg ändå trotts att vädret inte har varit jätte bra.
Det har blåst och regnat men det har varit soligt också. Vi har grejat ute i trädgården.Klippt gräset och  jag har fått gå och ta upp maskrosorna ur gräsmattan. Sen så har jag vattnat mina Tujor mot grannen för det har varit väldigt varmt men inte något regn. Men på Söndagen så kom det rejält med regn, välbehövligt. Martin har byggt fler lampor till trädgården och det tar tid men det blir bra.
Vi har fått gjort ett soltak och satt upp det på söder gaveln, där vi har alla fönster in till vardagsrum och kök. Och det blev jätte bra faktiskt man märkte stor skillnad direkt. Det blev svalare men vi har fri utsikt över trädgården. Annars så har vi haft träpersienner nere, men det är så tråkigt att inte kunna se ut. Men resår banden räckte inte riktigt så jag ska åka och köpa mer i dag så att det blir klart.
Så här blev det med soltak det syns inte så mycket men jag tror att ni fattar hur det sitter.
I helgen så har Alicia varit hos sin bästis hela helgen så henne har vi inte sett mycket av. Hon har mått bra och haft det bra, det är så kul att hon mår så bra att hon orkar vara "normal" tonåring.  Pontus har varit med sin kompis Ludvig och dem har spelat sina spel och sprungit emellan hemmen.
Isabelle har varit hemma och pluggat hon har gjort ett arbete i hemkunskapen som ska betygsättas. Hon har även hängt med oss föräldrar, det är så skönt att hon inte har en massa tonårs protester som en del har. Hon är väldigt mogen och "vuxen" nu. Man kan föra ett lite mer vuxet resonemang med henne nu. Tänk vad fort tiden går jag tycker inte att det var så längesedan som hon föddes, men det är det ju uppenbarligen. I Torsdags så var vi nere på hennes gymnasieskola som hon ska börja på i Höst. Hon har kommit in på sitt första hands val på Naturvetar programmet på Burgården i Göteborg. Det var en fin skola med fräscha lokaler och det verkar vara bra personal och stämning på skolan.
Men nu har vi då nya utmaningar, så som vilka hjälpmedel kommer hon att behöva? Kommer hon att orka gå emellan alla lokaler? Om hon behöver rullstolen vem ska köra den? För att hon orkar bara en liten stund så antingen så får någon köra henne eller så får hon ha en sån rullstol som Alicia har. Den har motorer inbyggda i hjulen och ett batteri hängande under den. Men då har vi ju problem när vi ska ut hela familjen. Vi får inte plats med alla rullstolarna i bilen. Suck!
Jag har redan varit i kontakt med Rektorn På Burgården och hon ska sätta ihop ett möta där vi kan prata igenom alla eventuella problem som Isabelle kan få. Så det blir nya möten med en helt ny omgivning, men det ska nog gå bra.

Jag tänkte visa hur fina mina papegoj tulpaner är, men tyvärr så måste jag flytta dem efter blomningen för dem göms bakom en pion.

Nu blommar min Magnolia det kommer flera knoppar än jag först trodde. Så himla kul att den överlevde vintern. Ja det var vår helg det. //Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar