27 jan. 2012

Sommar och sol

Ja nu var det ett tag sen jag bloggade, men det har väl inte känts så aktuellt att blogga när det är så skönt att vara ute. Sommaren har kommit till oss med ett lättare liv. Jag tänker ju givetvis på att det är lättare att vara ute när det inte är snö och kallt inga jobbiga snövallar att köra igenom med rullstolen. Barnen mår generellt mycket bättre och det gör jag med. Värken i kroppen har minskat men vissa dagar är den jobbig för att det är fööööör varmt.
Lång helgen som gick var väldigt varm men man ska väl inte klaga för vi har ju väntat och längtat på att det ska bli varmt men måste det bli så himla varmt? Vi hade 31grader i skuggan och det blåste riktigt varma vindar. Vi åkte för att fiska vid havet. Vi har två båtar men vi har inte fått i någon båt än men dem kommer nog i lagom till vi ska ta upp dem igen ;).

Här står Alicia och kastar spö.

Pontus satt här vid mig för att han tröttnade ganska snabbt på att fiska.

Här är jag, Pontus roade sig med att ta kort så jag hamnade på bild jag med.

Martin tog över Pontus spö .

Jag vill också med ut och segla det var så länge sen nu!

Det bästa med utflykter är ju själva fikat. Pontus smaskar på en macka.

Martin och Bella tittar på båtar.
Vi har umgåts med både släkt och vänner och i helgen så har vi firat barnens farfar Jan som fyllde 74 den 6juni. Han ville inte ha någon present så jag bakade honom en Hallon mousse tårta istället och han var jätte glad för det och den var jätte god om jag får säga det själv. Nu har Farfar och farmor åkt till USA och dem ska vara borta i 3 veckor och ha det jätte skönt med sina nya vänner. Jag hoppas att dem verkligen nu kopplar av och njuter dessa veckor. För alla "problem" och bekymmer finns kvar när dem kommer tillbaka.
Nu närmar sig slutet på barnens termin och sommarlovet är runt hörnet. Man märker det för att det är många utflykter nu och just idag så är Alicia på Liseberg med klassen och Pontus är på en bondgård med sin klass och planterar Potatis, barn arbete ? Undrar om jag kan gå dit sen och hämta skörden från Pontus potatis? Barnen skulle ha med sig egen potatis att sätta ner i jorden. Jag kan tycka att skolan skulle ha köpt en påse potatis och planterat. Det är inte det att jag tycker att det är dyrt med att bidra med potatis utan mer att det är bökigt att komma ihåg att skicka med honom en till skolan. Efter att dem har jobbat så skulle barnen ha med sig egen korv att grilla och korvbröd, dricka för en hel dag. Hoppas att han får det mysigt idag trots att det regnar.
Igår så var jag och Alicia och hälsade på lilla Elin lite och vi fikade och gissa vad hon åt för något.



Rätt svar är Balerina kaka,
Efter kakan så badade hon sina fötter lite för det var väldigt varmt ute igår.

Alicia håller i Elin så att hon inte ramlar.



Ja det var lite av det som har hänt på ett tag men alla får ha en bra Torsdag trotts regnet .//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar