28 jan. 2012

Sista lovdagen

Idag är det sista lovdagen och det är inte alla här hemma som tycker att det är kul att behöva gå till skolan. Jag vi har en lite herre här som hellre vill vara hemma och spela spel och kolla på tv
Jag har varit på sjukhuset idag och träffat smärt läkaren och det var ett bra möte men han kunde ju inte göra så mycket för mig. Jag har redan den medicin som ska hjälpa bäst fast idag vete sjutton om jag tycker det. För jag har haft sjukt ont idag inte kul alls. Barnen har mest skrotat runt här hemma idag, passat på eftersom det är sista dagen på lovet. När Martin kom hem så åkte vi ner till stan för att gå på bio. Men på vägen ner så passade vi på att gå till IKEA och äta lite korv och bröd för vi hann inte laga mat innan bion. Martin hade fått biobiljetter av jobbet så vi passade på att utnyttja dem. Vi såg Tintin filmen och den var bra rolig och spännande. Den var lite seg ibland tyckte Pontus o jag. Jag hade svårt att koppla av och njuta för att jag hade så fruktansvärt ont. Men  det var mysigt ändå.

Pontus är fullt koncentrerad på filmen.


Tintin och Milou blir jagade.


Efter bion var det raka vägen hem och äta kvälsmat och lägga Pontus och han var skapligt trött. Men innan han kunde gå och lägga sig var han tvungen att gå igenom skolans matsedel. Han och Alicia får något som kallas för önske kost.
Det innebär att barnen kan själva välja vad dem vill ha att äta. Ibland så tycker dem om det som står och ibland så tycker dem inte om det som serveras och då kan dem få något annat som dem tycker om. Det är får att dem behöver all energi som dem kan få i sig, dem fungerar helt enkelt inte om dem inte äter mat då blir de sjuka.
Alicia är lite fundersam på hur det ska funka för henne i skolan , innan jul lovet så var hon hemma rätt mycket för hon mår så dåligt ibland att hon inte kan gå dit. Hon har fått ett nytt schema och det innebär att hennes stol måste flyttas runt mellan salarna och det kan hon inte göra själv. Så det är ju självklart en sak som hon funderar över, vem ska hjälpa mig med det?
Ja det visar sig. Sen så är det sena ändringar av tider  och då måste ju taxin ändras. Det vill Samres ha 5 arbetsdagar på sig att göra. Så nu undrar vi ju hur det blir med taxin kommer den som den ska eller kommer den på någon annan tid?
Ja vi får se nu ska jag snart gå och lägga mig så god natt på er//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar