27 jan. 2012

Veckan som gått

Denna veckan gick fort. Det har varit både läkarbesök och besök på habiliteringen med 2 av barnen. Och ett skolmöte för Alicia hon ska nu börja gå på Onsdagar nu också efter badet. Givet vis så måste hon vila sig lite innan hon åker dit, men det ska bli kul för henne att träffa kompisarna. Vaktmästaren får uppdraget att flytta runt hennes arbetsstol.
Idag så har hon inte mått allt för bra, hon hade feber och frossa. Hon blev helt ifrån sig när jag sa att hon var tvungen att gå än då för det har ju vi fått order om att hon måste gå även om hon inte mår bra. Alicia grät och var helt otröstlig över att behöva gå, men efter att ha försökt att trösta och prata med henne så insåg jag att det inte skulle gå att få iväg henne. Med illamående, feber, och frossa. Det gick helt enkelt inte.
Jag väntade på att Pontus skulle komma hem så att jag kunde åka till Stenungsund och handla. Jag fick nämligen ett sms om att det var halva reapriset hos Kapphals och den finns ju i Stenungsund så jag bestämde tid med min syrra och jag hittade massor med fina kläder åt Pontus. Jag köpte flera fina mjuka byxor han kan nämligen inte ha jeans och sånt hårt på kroppen för att hans hud är så känslig. En fin vår jacka för 175kr jag får ta bild på den så att ni får se hur fin den är.
Efter min shopping tur så åkte jag hem och Vi blev bjudna på god smörgås tårta av Hans o Linda för att Hans fyller nämligen 50år på Söndag. Han hade med sig smörgås tårta till jobbet och det blev en tårta över. Det var gott att få det på en Fredag så slapp vi laga mat också, barnen fick pannkakor istället.
Jag såg den här på en blogg, tur att utvecklingen går framåt. Läs och ha kul.

Imorgon så ska vi ut och äta på restaurang med Hans o Linda och mer om det en annan dag.
Ha en trevlig Fredag//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar