27 jan. 2012

Gott Nytt År!

Jag hoppas att 2012 blir ett bra år med många nya äventyr. Jag hoppas även att Alicia ska må bättre och att även Isabelle ska ha mindre ont i kroppen och att även Pontus ska må lika bra som han har gjort  detta år. 
Hur firade ni nyår? Själva så var det nästan som en vanlig helg, Isabelle hade sin kompis M på besök. Jag och Martin var hos svärföräldrarna och byggde lite, ja jag byggde väl inte direkt utan jag kom med lite idéer om hur vi skulle bygga. Martin stod för byggandet och det blev rätt så bra tillslut. Jan och Margaretha var i alla fall nöjda. På själva nyårsafton så mådde inte A så bra så vi beslöt oss för att äta hemma. Det var meningen att vi skulle ätit hos J och M men med tanke på att hon inte mådde så bra så åt vi alla hos oss. Det blev potatis gratäng och revben med lite gott rödvin till. J och M gick hem lite efter 22 för dem var som vi trötta, men eftersom att Bellas kompis hade med sig raketer så ville ju barnen skjuta upp dem. Vi gillar inte detta med raketer egentligen dels för att vi har djur som är skräckslagna varje nyår och för att det inte är så bra för miljön. Vi har även varit med lite olyckor med raketer. En gång så sprängdes vår bil av raketer och en gång så lyfte inte en raket utan den smällde på platsen.
Jag kan inte förstå att det är lagligt att köpa och handha som privatperson. Vilket annat vapen som är dödligt och farligt? Vackert ja visst men ack så förrädiskt   många tror inte att det är så farligt. Varje år skadas ca200 av raketer.
Vi skålade med barnen i Pommac vi hade bubbel men eftersom det bara var jag och Martin så kändes det onödigt att öppna den. Men det smakade lika bra med Pommac.
Vi kom i säng vid 01 och i vårt område så är det nu mer ganska lugnt efter 00:30 så vi somnade snabbt. På nyårs- dagen byggde vi klart hos Jan o Maggan och vi hade lite tid att vila oss på innan middagen.

Idag så har jag och Bella, Alicia, M och Nisse varit ute och öst lill båten och det behövdes efter allt regnande. Sen så övningskörde  Bella en timme och det går bättre och bättre. Pontus var hemma själv under tiden och spelade ps3.
Imorgon så blir det ett besök på ortopedtekniska med Bella för att slipa till hennes inlägg och vi har fått en tidig tid 08:30 i stan.....fy det blir till att gå upp tidigt.  Efter det så ska jag och dem som följer med besöka en vän L .
Love  Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar