27 jan. 2012

Lördag och vi är hemma igen

Vi har nu kommit hem igen från vår skidsemester vi har haft tur med vädret vi har haft mestadels soligt väder men det har blåst en del vissa dagar.
Men först så kan jag berätta att min pappa som har varit djur vakt hemma ringde igår på morgonen och berättade att nu har granens mur rasat! Och för er som inte vet hur jag bor så har vi en granne vars tomt ligger ovanför oss och det är ganska stor höjd skillnad i mellan oss. Vår granne har inte alltid varit så himla omtänksam och vänlig granne. Han har utan att fråga börjat bygga sin mur emot oss, sen när bygget stoppades av kommunen för att det saknades bygglov för mur och mark höjning så blev han lite vänligare för att han insåg att han var tvungen att be oss om lov. När väl muren var på plats och( han lejde bort detta arbete till några polaker), så påpekade vi att den efter ett kort tag hade börjat luta utåt mot oss. Detta ville han inte riktigt höra på så hans kommentar var jaha? Efter något år till så påpekade vi igen att den lutar mer, hans kommentar - ja du säger det ja. -Hm det tog några år till och i veckan innan midsommar förra sommaren så sa vi till honom igen. - Har du sett att den lutar mer nu? håller du koll på hur mycket den lutar?. Svaret blev - Ja den lutar en del?!!!!!  Men allvarligt talat han är dum på riktigt. Och NU äntligen så har den rasat! Det hjälpte inte att blunda för problemet! Så gissa om vi är skadeglada här? Ja just det det är vi. Det var riktigt roligt att när vi kom hem idag få gå fram till honom för han höll på att släpa mursten tillsammans med svågern och fråga hur dem hade tänkt att göra nu? Vad tänker du på? frågar svågern mig. Jo jag tänker på hur ni ska göra med all jord och grus och hur ni har tänkt att göra så att den inte rasar igen?- Ja vi vet inte , steg ett är ju att få upp allt.  Mitt svar var - ja det var ju väntat om man säger så............. HA ha ha . Mats som själva grannen heter sa ingen ting, för äns jag började med att dra i vårat staket som vi har för att hålla hunden inne i trädgården, det har knekts  och ligger i Töjerna.- du Hanna jag tar hand om det jag fixar det!  Ja jag tror att han nog skämdes lite ...... Det kan han gott göra tycker vi.
I Fredags så åkte inte jag och Pontus några skidor för att han har ont i ett ben så att han kan inte riktigt stödja på det. Så vi satt och såg på film och spelade spel. Sen så läste vi var sin bok så nu har han läst ut boken som vi köpte i Onsdags. Han är riktigt duktig på att läsa för en som bara går i 2;an.
Ja nu har vi varit och ätit mat hos våra kompisar Linda och Hans som vi hade lånat stugan av. Men dem är för roliga, för dem skulle inte äta med oss för dem var bjudna på fest hos några andra kompisar. Det var bara barnen och vi som åt. Så står dem och lagar en massa mat  extra till oss och så ska dem själva inte ha. Tusen tack för maten dem smakade super gott och vi slapp att laga middag idag.
Så nu sitter vi här och ser på tv och äter lördags godis.
God natt på er hälsningar Hanna
ps jag ska ta bilder i morgon och lägga ut på den rasade muren ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar