27 jan. 2012

Nu drar vi till fjällen

Japp familjen EDS har åkt till Kläppen för att åka skidor! Galet? Ja kanske det men man ska leva fullt ut så gott det går. Vi har nog aldrig varit så dåligt för beredda som detta året. Vår kattunge rymde ju i veckan så jag har lagt många timmar på att leta efter honom men ännu har vi inte fått hem honom. Jag brukar laga all middags mat iför väg så att jag slipper laga mat i stugan men det blev inte så. Lite middags mat fick jag med, men vi kommer att få handla här uppe. Och här kostar maten mer än hemma. Vi kom iväg ca 13:30 för att vi hade ju inte fått packat någonting, sen så behövde vi städa innan dels för att pappa ska bo hos oss för att passa hunden och katten. Det är ju trevligt att bädda rent och fått städa så att pappa inte behöver bo i vår röra.
Vi tog inte med någon rullstol i år och ingen skidbox heller. Vi hyr skidor utom jag då som har fått fina skidor och pjäxor utav min bästis Linda.
Vi lånar en super fin stuga utav Linda och Hans. Tack för det! Den är ju så fin nu med nytt kök och  nya sängar. Nya gardiner och ännu bättre en mörkläggnings gardin i vardagsrums delen.


Det finns mycket snö kvar här uppe men hemma så är den borta och det tycker vi ju är toppen för hemma vill vi ju ha vår.


Vi var framme i Kläppen 19:30 så vi gjorde inte så mycket mer än att bädda sängarna och se på tv. Så Söndagen så åkte vi och hyrde skidor och skidstrumpor och underställ. Dem som hyrde skidor fick underställ på köpet men det visste ju inte vi men det gör inte så mycket för då har vi ju så att vi kan byta om det skulle behövas.


Pontus och Isabelle väntar på att alla ska få på sig skidorna.

Pontus i sittliften på väg upp på toppen.

Det blev ett åk för mig och Alicia. Alicia orkade inte åka merså jag fick följa med henne hem till stugan. Hon var inte så glad över att inte orka mer. Men jag förstår henne för det är ju så kul att åka skidor.
Så här fint ser köket ut.

Mysig soffa att sitta i och vi har kanon fint väder.
Så nu är vi inne och pausar en stund jag skriver mer sen i kväll.
Ha det //Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar