27 jan. 2012

Vilken helg vi har haft

Vi har haft en bra helg, i Fredags så var det meningen att Alicia skulle vara i skolan men hon mådde inte så bra när hon vaknade. Det blev värre allteftersom tiden gick och hon gick och la sig i sängen. Det var helt omöjligt att få henne att sluta vara så ledsen, det spelade ingen roll vad jag sa hon bara grät över hur hon mådde.Jag försökte att tvinga upp henne, jag tröstade men inget hjälpte hon var helt otröstlig.
Hon svettades och frös hon mådde så illa att det kändes som att hon skulle spy. Jag tog tempen och hon hade feber. Jag försökte att övertyga henne om att hon var tvungen att gå för att det har högre makt bestämt. Dem har bestämt att hon ska gå även om hon mår så dåligt, för att hon VET JU INTE att hon ska spy. Har ni hört något så dumt ?
Nej jag fick ge mig jag kunde inte få henne till skolan hur mycket jag än ville. Hon låg i sin säng hela dagen och på kvällen så kom Bettan hit och stannade över. Alicia tyckte det var roligt att få lite tröst av sin bästis.
Jag har tvättat och tvättat hur mycket som helst i helgen men jag är inte klar än. På Lördagen så kom Bettans syskon hit för dem håller på med köket hemma och det går lite fortare när man inte har barn som tjatar hela tiden och vill ha hjälp.
Vi gick ut och åt på Restaurang  Bamboo på lördags kvällen och vi var ute för att fira att Hans fyller 50år nu den 10 April. Vi åt mongoliskt och eftersom jag inte tål kyckling så stektes min mat separat för att undvika att jag får i mig någon kyckling. Hans fick en upplevelsepresent av Linda,jag o Martin. Han ska få med hjälp av en flyginstruktör spaka ett plan själv.  Det är nämligen helt omöjligt att hitta något att köpa till Hans. Och en sån present köper man ju inte till sig själv. Han blev glatt överraskad  över sin present.

Skål Hans och Grattis på 50årsdagen, vi ser fram emot din stora dag.


För att fira med barnen så bjöd Hans ut oss på Söndagen också och vi gick till Jensens Böf hus. Barnen gillar detta stället och vi vuxna också dem har väldigt god mat där. Men eftersom vi var 10 pers och inte hade bokat ett bord så fick vi dela på oss. Det blev ett ungdomsbord och ett barn och vuxenbord men det blev lyckat ändå. God mat och gott sällskap. Vi var hemma igen vid 17 tiden och Nisse hade varit hos farmor och farfar under tiden.
Men i natt så har jag inte sovit nånting nästan och jag somnade inte förr än 04:30-05:00 nån gång. Så när jag vaknade vid 9 tiden så mådde jag inte alls bra. Det känns som om  jag är sjuk och har ont i huden och fryser och magen kör hela tiden. Så jag kan tänka mig och förstå hur Alicia har det nästan jämt.
Pontus har åkt på en rejäl förkylning men han är konstigt nog i skolan idag. Det var längesedan som han var så förkyld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar