27 jan. 2012

A mår inte bra

Nej A mår inte bra idag heller hon var hemma i går och i dag så kom hon i väg på morgonen men hon mådde inte bra. Hon mådde lite illa ont i magen matt o trött men jag gav henne lite mediciner för att lindra besvären lite. Det gick till kl 11 sen smsade hon mig och vi bestämde att hon skulle hålla ut tills musiklektionen var över kl 11:30 sen så åkte jag o hämtade henne. Hon är blek o trött.
Eftersom att A nu tuppar av i bland så ska vi nu göra ett EKG på Drottning Silvias barnsjukhus ganska snart redan nästa vecka. Och i morgon ska vi till habiliteringen och ta blodtrycket väga och mäta henne. Hon säger själv att det är något fel med kroppen just nu.  Inte roligt just nu.
Jag vill ha "vanliga" barn som kan gå, cykla, springa, äta utan att riskera livet.
Tänk att man får så olika perspektiv på livet, att när man har sjuka eller handikappade barn så är det viktigaste att dem lever i alla fall. Dem kan ha ett annorlunda liv men ett rikare liv på många olika sett än vad "vanliga" barn har.  Att livet inte handlar om vilka kläder du köper och har på dig eller att jag har ett "fint" arbete eller hus. Utan att vi lever vi kan har det roligt på vägen ibland . Men det är lätt att vara avundsjuk på dem som har barn som kan klara sig utan hjälp. Att dem kan jobba full tid utan att behöva oroa sig för att barnen ska kvävas när dem äter.
Ja det var ett lite djupare inlägg nu men jag behöver ibland skriva av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar