27 jan. 2012

God Jul alla bloggläsare

Jag vill passa på att önska alla mina läsare en riktigt GOD JUL.


Jag hoppas att ni har haft en bra jul precis som jag har haft. Vi firade den 24 med mina svärföräldrar Jan o Margaretha och med min mans äldsta bror Thomas och två av hans barn Sara o Simon. Våra kära vänner Linda och Hans och deras tre barn Elisabeth, Jessica och Linus. Vi hade det väldigt trevligt och roligt måste jag säga. Efter att vi hade ätit så kom ju Tomten så klart och det blev ett väldigt Jul klapps öppnande och barnen var väldigt nöjda med sina julklappar.

Far o son
Vår fina gran.

Tomten kom i år med.

Min kära kusin Pelle kom förbi den 22:a och önskade en god jul och med sig hade han en paket och egen gjord glögg. Paketet som han sa skulle ligga kallt inne höll 7st DVD skivor.  Han lurades bara lite. Jag fick mig ett gott skratt, för jag förstod vad det var på dem skivorna. Min morfar hade en filmkamera och han filmade mycket och dem hade lagt över dem filmerna på DVD. Helt underbart att se dem gamla filmerna från när mina föräldrar var unga. När min syster föddes när mitt kusinbarn kom och när jag o min lillasyster kom. TACK för dem kära kusin. en sak som jag tänkte på var att det var inte s noga om man hade plats för alla gäster utan man knödde i hop sig. En jul firades i mina föräldrars första lägenhet en etta med kokvrå i Haga. Där satt alla och åt jul mat, man satt på golvet på sängarna den hade till och med en liten gran in knödd i hörnet. Status var inte det viktigaste utan man hade jäkligt kul än då. Det var inte så noga  om man hade matsals möbler och en matsal. Nu tycks det vara statusen som är det viktigaste och inte människorna.
PÅ Juldagen så firar vi jul en gång till fast med mina systrar och svågrar och min pappa förståss.  Vi var hos min lilla syster i år och vi hade det väldigt trevligt där med. Mycket mat och lagom mycket julklappar. Så våra barn firar alltid två julaftnar och det har dem inget emot dubbelt så kul alltså. Och vi får verkligen fira med båda sidorna vilket vi tycker är jätte viktigt att vi får träffas och jag vill ju vara med och se när dem öppnar sina klappar.
Glögg hos syster yster.

Lilla söta Elin.

Jul bord

Och jultomten förståss, undra om tomten såg något för skägget?
Ja så var min jul, Alicia mådde hyfsat och hon orkade vara med och i gång så det var  en stor skillnad mot förra julen.  Nu är det ju snart nyår och dagarna mellan jul och nyår så jobbar Martin och dem har mycket att göra men han har tagit ledigt på Fredag och då ska vi handla mat in för nyår.  Ta vara på varann så hörs vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar