27 jan. 2012

En skit dag

Idag är det en skit dag Nisse spyr och e dålig. Det tog en stund innan jag kom på vad det är han har ätit, men nu vet jag. Han har nämligen tagit Alicias väska och i den så låg det en STOR påse med Haribo  nallar. Den påsen var inte ens öppnad men det gjorde han så bra själv. Han har satt i sig ca 5hg av den påsen. Ja det straffade sig nu e han dålig. Jag kollade för säkerhetsskull med Veterinären om det var giftigt men det ska det inte vara. Om det inte är så att han har ätit något annat som fans i väskan, men det tror jag inte.
VA DÅ JAG?! Har jag gjort nått?

Den andra skit grejen är att Alicia inte mår bra idag hon har feber är jätte trött och har ont. Undra om det är resan som visar sig nu? Om det är den så e det tråkigt det var ju meningen att hon skulle vila och ha det bra. Få lite go behandling och så, inte bli dålig. Men det är så med den här skit sjukdomen att man vet aldrig om kroppen tål aktiviteterna eller ej. Ena gången kan det funka och andra gången kan det bli världens reaktion av precis samma aktivitet.
Jag hoppas att det är över snabbt för Alicia och att hon snart är på benen igen. Det är så hemskt att se henne så här.  SKIT säger jag. Jag vill ha en vanlig familj utan sjukdomar att kunna göra något nån gång utan att behöva planera innan och efter. Att bara kunna  sticka iväg inte behöva ta med rullstolar, spec mat, dynor mediciner, förband mm. Att kunna göra saker utan att dem ska lida för det efteråt, vara uppe sent utan att bli sjuka. Ja det är så mycket saker som andra tar för givet som inte vi kan göra. Det är en del till och med i släkten som inte fattar hur det verkligen är. Att dem inte vill förstå. Jag hade varit glad om det fans en lösning på det att inte dem kan vara aktiva utan att vara dåliga sen.
Ja ja ibland så får jag tänka på allt som dem kan göra istället för att peppa mig själv, men det är inte lätt. SKIT är det att ha detta kan jag säga. //H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar