27 jan. 2012

Härlig Fredag

Det har varit några dagar med mulet och blåsigt väder. Det känns i kroppen kan ja säga.
Igår sken solen och den värmde gott. Det var en sån där strulig dag då jag glömde att jag hade möte. Det första som jag glömde av var att Alicia skulle till habiliteringen  kl11:30 och det var nog för att hon var i skolan som jag glömde det. Jag fick en ny tid samma dag och det innebar att jag fick skuta på hennes hem undervisning lite. Efter att jag hade hämtat Alicia på Habiliteringen så bestämde jag mig för att åka vägen om Gardencenter och köpa en röd vinbärsbuske  för att upptäcka att jag hade glömt plånboken hemma. Alicia fick stanna och passa min buske för det var sista exemplaret av den sorten. När jag är tillbaka på Gardencenter så ringer Pontus och säger mamma fröken ringde och vi skulle vara på möte på skolan nu...... Jag blir så trött på mitt usla minne! Jag stressade hem och lämnade Alicia och tog med mig Pontus till skolan och vi hade en kvarts utvecklingssamtal . Han är super duktig i skolan så det är inga problem men han behöver träna på att skriva berättelser. Han tycker att det är tråkigt och sen så får han så ont i handen av att skriva.  Nu har vi bestämt med fröken att han kan skriva på en dator istället.
I dag så har det varit kallt och blåsigt och mulet. Jag väckte Alicia 8:00 idag och hon hade sovit gott i natt. Hon var på skolan redan 8:50 det var länge sedan som hon var det. Jag har nog hittat svaret på hennes illamående. Jag har googlat mycket ska ni veta, och funnit att ett recept fritt åksjuke piller som  används till gravida och  har en god verkan på illamåendet. Toppen! Nu kan hon äta mat och känna att hon är mätt och inte illamående när hon har ätit.
Hon sover så mycket bättre när hon inte mår illa så idag har hon varit i skolan hela dagen.
Idag så har jag och Linus varit på Claes Ohlsson och köpt ett litet miniväxt hus till honom för han fyllde nämligen 7år igår och han älskar att odla det är en liten trädgårdsmästare i honom. Vi köpte frön och så jord på Plantagen så han var nöjd.
Och imorgon så ska vi på kalas hos honom.

Visst är det härligt med våren!

Mina pappegoj tullpaner har kommit upp fint.

Och snart så blommar min magnolia jag satte den förra året så det ska bli kul att se blommorna för första gången.

Men min taggfria björnbär vill inte riktigt komma igång.
Och om jag tittar på min svärfars exemplar så slår dem min med hästlängder jag har go lust att byta ut den om den inte skärper sig.

Men min hallon buske är det inget fel på i alla fall , jag ska köpa en spalje till och fästa upp den för den hänger ut över gräset. När jag satte den så satte jag en plast hink runt den för att den inte skulle breda ut sig men det har inte hindrat den för att göra det. Jag får ta bort en massa nya skott över hela rabatten.

När Martin kom hem idag så kom han med den här fina buketten till MIG ;) .Det är rekord nu, två buketter inom samma halvår! Jag njuter för fullt, fler  av dem är inte fel Puss Älskling. Det är vi mot världen!
Senare i kväll så kommer det besök på kaffe  alltid trevligt.
Ha en trevlig Fredags kväll //Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar