27 jan. 2012

Bella har blivit stor

Tänk att min flicka har blivit så stor jag fattar inte vart dem åren tog vägen. Nu har hon blivit såå gammal så att hon får övningsköra! Det har vi gjort nu varje dag sedan Annandagen. Och jag tycker att hon är jätte duktig. Hon tränar mycket på att växla och hitta dragläge. Det blir lite tokigt i bland och motorn dör men vad kan man vänta sig?
Jag fick silikonformar för att göra egna chokladpraliner av min kära vän L, och det har jag testat att göra idag. Jag vet inte hur dem blev ännu för dem håller på att stelna nu i morgon vet jag hur dem blev. Det var riktigt kul att gör det och tur är att Alicia älskar choklad så hon får äta dem och jag får det roliga med att göra dem.
Vi gör inte så mycket annars men jag och tjejerna och Nisse var ute och kollade den mindre båten som vi har. Den ligger fortfarande i vattnet och eftersom det stormade som bara den så åkte vi ut för och kolla. Den hade dragit akterfästet in mot bryggan så att den låg och slog i bryggan. Jag kastade i draggen för att räta upp den inte helt enkelt med bara en hand, men det gick . Draggen satte sig inte så jag fick upp den igen men med upp så hade jag någon annans akterfäste. Den hade en väldigt ny tamp så jag lånade den istället. Det blåste så mycket att det var svårt att gå mot vinden ut på bryggan.Så här lugnt och vackert var det inte idag, men gud vad jag längtar till detta vädret.
Annars  kollar vi på filmer och myser och njuter av att det inte är en massa olika sjukhusbesök och möten. Skola och en massa läxor och prov. Bella har ett stort kemiprov när hon kommer tillbaka så det är väl dags att repetera lite nu så att det sitter. Alicia mådde inte så bra dem sista veckorna så hon var hemma. Eftersom hon inte var på skolavslutningen så skickade dem hem betyget och hon blev så glad och lycklig för hon fick jätte bra betyg. Det trodde vi inte med tanke på att hon är borta så mycket från skolan. Hon har lätt för att fatta så det går över förväntan. Och mamma o pappa är så stolta över henne! Bra kämpat A!
I morgon har Martin ledigt så vi ska väl hitta på något kul, hälsa på någon kanske?
Det var vad jag hade att skriva om idag//H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar