27 jan. 2012

Fettisdagen!

Mums igår så var det ju semledagen och jag bestämde mig för att inte köpa semlor detta året, utan jag ville baka egna istället.
Och dem blev riktigt goda om jag får säga det själv. Ja även Martin och barnen gillade dem. Jag bjöd hem farmor o farfar på en semla med dem var först tvungna att gå på ett möte först, så dem kom lite senare på kvällen istället.

Dem tyckte också att dem blev goda.
Ja nu var ju då frågan, ska man vara ståndaktig och inte äta någon mer semla i år eller ska jag det? Det blir nog svårt att låta bli om dem andra äter en till. Men ska jag få någon ordning på kroppen så bör jag ju låta bli.'
Ja ja det återstår att se hur ståndaktig jag är.
Barnen har haft två studiedagar nu så dem har haft en lång helg. Isabelle har nationella prov i denna vecka och i dag så har hon nationellt prov i svenska. Så hon missade badet idag och jag hoppas att det går bra för henne idag.
Men jag är jätte stolt  över henne, hon är så duktig och hon kan leverera bra allt som oftast. Jag är ju väldigt stolt över dem andra två också dem kämpar på med sitt skolarbete. Var och en på sitt sätt och Alicia har också nationella prov nu. Hon hade ett i engelska i förra veckan och då har hon bara haft 3 lektioner i hela årskurs 7. Det är inte lite som dem andra har hunnit med att göra, men Alicia tyckte att det kändes som om det gick bra. Vi får nog snart reda på hur det har gått.
Nej nu är det dags för lite lunch och det blir en shake  med choklad smak. Alicia har ätit en skål med müsli och fet mjölk.
vi hörs//Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar